Pentru ca ne intrebam inca de cand s-au deschis mall-urile: ce diferenta de aglomeratie exista intre un mall, hypermarket (unde stim cu totii, avem sageti la casa doar, in interior fiecare se ocoleste cum poate) si o expozitie, care poate fi cel putin la fel de reglementata?
Industria de expozitii in Romania este marcata de o sezonalitate a organizarii acestora si implicit participarii la aceste evenimente. Avem astfel doua sezoane, unul de primavara si unul din toamna, care ideal ar fi sa fie pline, pentru a acoperi din “gap-ul” dintre cele doua sezoane, pentru a-ti crea “rulajul” necesar pentru urmatorul sezon.
Sezonul din primavara acestui an a fost “amputat” brusc de pandemie si statul roman, in plina lui desfasurare, fara consultari cu sectorul implicat, fara ca acesta sa se poata pregati pentru ce va urma.
Iar daca cineva si-ar dori sa stie in ce fel se putea pregati o firma din domeniu, instiintata macar cu o luna inainte de a bloca total un sector, la o simpla discutie cu cei implicati direct, ar afla lucruri foarte interesante, pe care le-am putea lua in calcul pe viitor, inainte sa luam decizii de lockdown.
Ideea mai departe este aceea de a-i face constienti pe cei responsabili cu marile decizii, ca un sector precum cel expozitional este vital atunci cand o economie de productie, nu doar de consum trebuie sa functioneze, ca sa asigure cererea interna si externa. Cand spun vital, nu este o exagerare – doar cei care sunt pusi in fata unei investitii intr-un echipament care trebuie vazut, testat si care poate este adus de cele mai multe ori doar pentru aceste evenimente, pentru a fi lansate. Ultimele tehnologii se aduc si se promoveaza la targuri!
Expozitii mari precum MetalShow si Indagra au cu siguranta nevoie de o intalnire face to face a cererii cu oferta.
In incurajarea IMM-urilor de a investi prin programe de finantare care mai mult sau mai putin vin in sprijinul lor imediat, consider ca trebuie sa-si faca loc si oportunitatea de participa la targ, acolo unde poate vedea echipamente in functiune, poate intalni in acelasi loc o oferta mai mare din care sa isi poata alege si de ce nu sa socializeze cu potentiali furnizori sau clienti. Pentru ca distantarea trebuie facuta fizic si nu social!